2009. július 12., vasárnap

Feladatok

Remek feladatokat találtam az Alföldy-s munkafüzetben is, így a Beszéd és Írással kiegészítve szuper anyagaink lesznek. Mindenképpen jó lenne már tudnunk mit tartsunk meg az Apáczai-ból, én végig pörgettem az Édes Anyanyelvünket, hogy onnan mit lenne érdemes, majd oldalszámra feladatra lebontva küldöm :) Pl.: az anyanyelv fogalma, ami talán nem elhanyagolható és feladattípusok, mint a meghívó, vagy a névjegy készítése, mert ezek nagyon tetszettek a gyerkőcöknek, de sorolhatnám sokáig, mert közben az sms írás, vagy az e-mail szerkesztés (ami szintén érdekes feladatnak, sőt testhez állónak tűnt a törpöknek) már a Beszéd és írás hozza (úgy látszik egy hullámhosszon mozogtam a szerzőkkel).

Kicsit ugyan lassan haladok, de átnyálaztam a mese projekt anyagát is, vannak benne dolgok, majd később részletezem, amik kihagyhatóak a teljes egészből és helyére más illeszthető be. :)A népmesékhez én elővenném a nép és honismeret kapcsán Mo. tájegységeit, akkor kapcsolhatnánk az anyanyelvi részt a tájnyelvvel (hogyan mondjuk mi, hogyan más városban, faluban élők, mesékhez kapcsolódóan használati eszközök népi nevének gyűjtése, és egy népnyelvi képesszótár készítése (János vitézre előkészülve), és ezt megelőzheti a szótárak, lexikonok bemutatása, és földrajzból nagyon jó kis tablók készülhetnének a tájegységekből. De ez már a jövő zenéje, hogy hogyan tud esetleg bekapcsolódni a többi tárgy.

Ami még fontos lenne, hogy egy órára népmese mondó meghívása (pl.:Palóc nénike) És ezzel kapcsolatosan már is a kompetencia fejlesztésnél vagyunk, pl.: szociális, illetve hallás utáni szövegértés. (Erre az utóbbira a 2009-es kerettanterv nagy hangsúlyt fektet.)

Kialakíthatóak lennének még továbbá a mese projekt kapcsán szakértői csoportok a mesegyűjtemény készítéséhez, mindenki eldönthetné, melyik csoportban kíván dolgozni azon az órán. Pl: Illusztrátorok, Gyűjtők, mesék tartalmának szerkesztői, Teljes munka tördelői. Összedolgoznának, már házi feladatnak adnánk szempontokat, hogy a gyűjtőkkel együtt mindenkinek legyen leckéje, már órán megkezdhető a munka, közösen választjuk ki az első mesét, amíg azt szerkesztik, illusztrálják, addig a gyűjtők keresgélnek. (Könyvtár, előzetes ismeret, internet)

Most hirtelen ennyi ötlet keringett a fejemben, még jelentkezem... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése